Мої конспекти

Конкурс знавців "Природа в загадках, прислів'ях, приказках та віршах"

             Мета: закріпити знання учнів про живу і неживу природу;
розвивати пам'ять, логічне мислення, зв'язне мовлення;
  виховувати любов до рідної землі,природу.
Хід заходу
            І. Організаційний момент
     Учитель
     Наш дивний світ такий , як казка:
     Он в небі хмаронька пливе,-
     Тож бережи його, будь ласка,
      Все в ньому гарне і живе.
      Он квітка полум'ям палає,
      І ясне сонечко блищить,
      Чарівна пташечка співає-
      Все в дивосвіт прийшло, щоб жить.
         - Прекрасні слова. що розкривають тему усього живого, що є в природі. Ми з вами вже не раз побували у царстві чарівної природи рідного краю, мандрували екологічними стежками,проводили операцію- рейд " Чистий клас", садили деревцята біля рідної школи, доглядали за квітами, розповідали про рослини своєї вулиці тощо. А сьогодні, під час проведення тижня природознавства ми поговоримо про природу рідного краю словами поетів, письменників. народу (Природа в загадках. прислів'ях.приказках та віршах).
         У конкурсі беруть участь три групи дітей: "Ромашки", " Волошки" і найменші " Дзвіночки".
       ІІ. Конкурс " Природа в  віршах "
          Командам пропонується прочитати вірші про природу. Виграє та команда, яка прочитала більше віршів, виразно, з інтонацією.
Йдемо в гості до природи.
Є в ній різна дивина:
В небі – зорі, в ріках – води,
В полі квіточка ясн.
А зимою є сніжинка,
Літо дощик принесе,
Є метелик і пташинка
І таке цікаве все!
     ІІІ.Конкурс " Природа в піснях"
          Кожна команда співає пісні про природу. Перемагає та команда, яка переспіває всіх.
      IV. Конкурс " Природа в загадках"
          Кожна команда підготувала для іншої п'ять загадок. Виграє та команда. яка відгадає  найбільше загадок.
Солоденька, червоненька
Оця ягідка маленька.
Має кісточку тверду
З’їм її, коли знайду.
( Вишня )
І красива, і пахуча
Квітка ця, нажаль, колюча.
( Троянда )
В полі влітку вистигаю,
Я зернят багато маю.
Золотистий та вусатий
Хліб приношу в кожну хату.
( Колос )
Той хто їсть його, той знає –
Всіх мікробів він вбиває.
Овоч цей корисний дуже,
Та від нього сліз калюжа.
( Цибуля )
       V. Конкурс " Природа в приказках"
           Командам пропонуються приказки про природу. Учасники повинні прочитати їх виразно, чітко і проавильно. Виграє та команда, яка не припустилися помилок під час навчання.
·         Весна красна квітами, а осінь – плодами.
·         Курчат восени лічать.
·         Осінь усьому рахунок веде.
·         Восени – багач, а навесні – прохач.
·         Восени і горобець багатий.
·         Осінь каже: « Берися, бо як зима прийде, хоч і схочеш узяти, то не візьмеш ».
·         Осінь збирає, а весна з’їдає.
·         Осінь на строкатому коні їздить.
·         Хвали літо, коли осінь прийде.
·         В осінній час сім погод у нас: сіє, віє, крутить, мутить, припікає, поливає.
       VI. Конкурс " Природа в прислів'ях"
           Кожна команда готувала прислів'я про природу. Виграє та команда, яка за 1 хвилину розповість більше прислів'їв.
       VI. Гра " Треба - не можна"
            Треба:
           - садити ( дерева);
           -поливати ( квіти );
           -підгодовувати (птахів);
           -допомагати ( звірям узимку);
           Не можна:
           -ламати (гілки на деревах);
           - руйнувати (мурашники);
           - ловити (метеликів);
           - руйнувати ( гнізда птахів ).
                - Молодці , учні! Сьогодні ми згадали правила поводження в природі, і сподіваюсь. що ви їх запам'ятаєте і дотримуватиметесь.
          VIII.Підсумок заходу


             Підбиваються підсумки, оголошується команда переможець.
______________________________________________________

Тема: "Відкриваємо скриньку добрих справ". Гра «Добрий дощик».

      Діти в колі. Всі вони добрі краплинки дощу. Всередині - мама хмарка. Тримає чашку з чарівною водою доброти.
      Звучить музика, всі крапельки танцюють в колі, навколо хмарки. Коли музика зупиняється, хмарка кропить водою по черзі і запитує у краплинок, кому вони допомагали. Кожна краплинка повинна придумати відповідь. Наприклад, я побачила квіточку, зачахлу від жари, і напоїла її; побачила на дорозі брудну машину і помила її, розвеселила дітей і т.д. після того як всі крапельки розкажуть хмаринці про свої добрі справи, мама хмаринка повинна повторити все, що розповіли їй крапельки.
      Бесіда. Питання і завдання :
- Покажіть дітям зернятко фруктового дерева і попросіть їх намалювати, як буде виглядати це дерево через 10 років, після цього діти повинні перелічити всіх, чия доброта допоможе цьому дереву вирости. (Доброта сонечка, землі, повітря, вітру, садівника)
 - Попросіть дітей перелічити всіх, чия доброта допомагає рости їм. (Доброта рідних, вихователів, вчителів, друзів..)
Казка. Даремно жодна добра справа не пропадає. А.Неєлова
      Зорав чоловік свій клаптик землі, заборонив її і посіяв. Зранку до вечора працював селянин у полі, щоб осінню зібрати урожай і прогодуватися. Гарні були сходи, швидко зросла пшениця і вигнала колосочки. Та тут на біді дуже рано настала спека, почав колосок жовтіти і не давати змоги рости зеренцям. «Ну, - думає селянин, - пропав мій урожай, як я проживу тепер з моїми дітками?» І що не день, все в поле ходить, на небо поглядає - чи не пішле Бог дощику.
      Ось якось стоїть він на своєму клаптику і горює. Побачили його дві дощові крапельки , і говорить одна крапелька до іншої: - Шкода мені чоловіка, скільки праці вклав, а без дощу пропаде пшениця. Як би йому допомогти. - Так, справді, так. Але що ти можеш зробити? Подивись яка ти малесенька - тобі не змочити найменшої травиночки. - Правда твоя, - погодилась крапелька. - А все ж може я хоча б трохи втішу бідолаху. Подивилася услід друга крапелька і подумала.: - Не хочу від неї відставати. Піду і я за нею. І от упали обидві крапельки - одна селянину на чоло, а інша - на колосок пшениці. - Слава тобі, Господи, дощ збирається, - зрадів селянин. - Не залишусь я тепер без хліба.
      Тим часом зібралось багато дощових крапельок і стали говорити про те, як селянин зрадів їх подругам. - Піду і я порадую дідуся, - подумала одна з крапельок. - - І я! І я! І я! – почулося звідусіль, і крапельки дружно бризнули на землю. Поправилась пшениця, стало добре наливатись зерно, і зібрав селянин гарний урожай. Так, не пошкодуй його маленька крапелька, - не зібрати йому з клаптика землі й зеренця, і довелось би йому голодувати взимку.
      Питання до казки: - Чому крапелька пошкодувала селянина? - Розкажіть, про що говорять між собою крапельки та колоски? - Якими якостями повинен володіти хороший землероб? - Уявіть, що одна крапелька, що потрапила на зеренце пшениці, була чарівною, і з нього виріс колосок доброти. Розкажіть, як цей колосок допоможе людям. - Якою була хмарка - мама добрих крапельок? Чому і як вона учила своїх діточок?
     Творче завдання. «Добра справа» Прочитайте дітям прислів'я «Добра справа, що дощ у засуху» .
     Роздайте дітям картки з малюнками любих предметів чи явищ оточуючого світу, наприклад: сонце, вода, повітря, дерево, дім, посуд, меблі, одяг, книга...
     Кожен повинен розповісти про доброту того, хто йому дістався на картці, не називаючи його. Діти повинні вгадати, про кого розповідають їх друзі. Наприклад: поїть, умиває, (вода); накриває, захищає від негоди, дарує затишок (дім) і т.д. Малюнок «Дерево доброти». Попросіть дітей намалювати дерево доброти. На дереві має бути стільки плодів, скільки добрих людей у своєму житті діти пригадають.

_____________________________________________________
Конкурс знавців "Природа в загадках, прислів'ях, приказках та віршах"

             Мета: закріпити знання учнів про живу і неживу природу; розвивати пам'ять, логічне мислення, зв'язне мовлення;
  виховувати любов до рідної землі,природу.
Хід заходу
            І. Організаційний момент
     Учитель
     Наш дивний світ такий , як казка:
     Он в небі хмаронька пливе,-
     Тож бережи його, будь ласка,
      Все в ньому гарне і живе.
      Он квітка полум'ям палає,
      І ясне сонечко блищить,
      Чарівна пташечка співає-
      Все в дивосвіт прийшло, щоб жить.
         - Прекрасні слова. що розкривають тему усього живого, що є в природі. Ми з вами вже не раз побували у царстві чарівної природи рідного краю, мандрували екологічними стежками,проводили операцію- рейд " Чистий клас", садили деревцята біля рідної школи, доглядали за квітами, розповідали про рослини своєї вулиці тощо. А сьогодні, під час проведення тижня природознавства ми поговоримо про природу рідного краю словами поетів, письменників. народу (Природа в загадках. прислів'ях.приказках та віршах).
         У конкурсі беруть участь три групи дітей: "Ромашки", " Волошки" і найменші " Дзвіночки".
       ІІ. Конкурс " Природа в  віршах "
          Командам пропонується прочитати вірші про природу. Виграє та команда, яка прочитала більше віршів, виразно, з інтонацією.
Йдемо в гості до природи.
Є в ній різна дивина:
В небі – зорі, в ріках – води,
В полі квіточка ясн.
А зимою є сніжинка,
Літо дощик принесе,
Є метелик і пташинка
І таке цікаве все!
     ІІІ.Конкурс " Природа в піснях"
          Кожна команда співає пісні про природу. Перемагає та команда, яка переспіває всіх.
      IV. Конкурс " Природа в загадках"
          Кожна команда підготувала для іншої п'ять загадок. Виграє та команда. яка відгадає  найбільше загадок.
Солоденька, червоненька
Оця ягідка маленька.
Має кісточку тверду
З’їм її, коли знайду.
( Вишня )
І красива, і пахуча
Квітка ця, на жаль, колюча.
( Троянда )
В полі влітку вистигаю, 
Я зернят багато маю.
Золотистий та вусатий
Хліб приношу в кожну хату.
( Колос )
Той хто їсть його, той знає –
Всіх мікробів він вбиває.
Овоч цей корисний дуже,
Та від нього сліз калюжа.
( Цибуля ) 
       V. Конкурс " Природа в приказках"
           Командам пропонуються приказки про природу. Учасники повинні прочитати їх виразно, чітко і правильно. Виграє та команда, яка не припустилися помилок під час навчання. 
·         Весна красна квітами, а осінь – плодами.
·         Курчат восени лічать.
·         Осінь усьому рахунок веде.
·         Восени – багач, а навесні – прохач.
·         Восени і горобець багатий.
·         Осінь каже: « Берися, бо як зима прийде, хоч і схочеш узяти, то не візьмеш ».
·         Осінь збирає, а весна з’їдає.
·         Осінь на строкатому коні їздить.
·         Хвали літо, коли осінь прийде.
·         В осінній час сім погод у нас: сіє, віє, крутить, мутить, припікає, поливає.
       VI. Конкурс " Природа в прислів'ях"
           Кожна команда готувала прислів'я про природу. Виграє та команда, яка за 1 хвилину розповість більше прислів'їв.
       VI. Гра " Треба - не можна"
            Треба:
           - садити ( дерева);
           -поливати ( квіти );
           -підгодовувати (птахів);
           -допомагати ( звірям узимку);
           Не можна:
           -ламати (гілки на деревах);
           - руйнувати (мурашники);
           - ловити (метеликів);
           - руйнувати ( гнізда птахів ).
                - Молодці , учні! Сьогодні ми згадали правила поводження в природі, і сподіваюсь. що ви їх запам'ятаєте і дотримуватиметесь.
          VIII.Підсумок заходу


             Підбиваються підсумки, оголошується команда переможець.

Немає коментарів:

Дописати коментар