Вчитель
А жінка-матір так на весну схожа.
Така красива, ніжна, осяйна.
Дзвінка і гарна, світла і пригожа,
Чарівна й щедра, як сама весна.
І стільки в ній краси, і сонця, й світла,
Та мужності, і стійкості, тепла,
Як диво-квітка на землі розквітла,
Немов вершини жінка досягла.
Немає кращого, як це – весна і мати
З дитям за руку ! Просто дивина !
То ж я усіх жінок вітаю з святом
І з тим, що йде на землю радісна весна.
Весна і жінка, жінка й гарні квіти !
Взаємозв’язані, я повторюся знов.
Сьогодні вас прийшли вітати діти,
Щоб передати вам свою любов.
Ведучий
Сьогодні свято, пречудове свято !
Бо жінку, матінку вшановує весь світ.
І лине привітань, пісень багато,
Бо ж мама найдорожча з юних літ.
Ведуча
Заквітчана вся хата рушниками.
На них чарівні квіти бачу я.
Їх вишивали добрі руки мами.
На квітку схожа й матінка моя.
1 дитина
Немов ромашка – ніжна і тендітна,
Така ж чарівна, як любов сама.
Вона завжди ласкава і привітна,
Така – найкраща лиш вона одна.
2 дитина
Моя ж матуся – лісовий дзвіночок!
І синь небесна у її очах.
І ллється срібно мамин голосочок
У ніжній мові, у дзвінких піснях.
3 дитина
Як незабудки в мами світлі очі
І ніжні руки – пелюстковий цвіт !
Вона найкраща, я сказати хочу,
Мене за руку в білий світ !
4 дитина
А на конвалії краплиночки роси.
І стільки ніжності у квітці цій - без меж!
І сили, й магії, дитинної краси…
Моя матуся схожа з нею теж!
5 дитина
Моя матуся, мов підсніжник ніжний!
В ній дух і сила незборима є.
І хоч у квітки колір білосніжний,
Та є жага щоб довести своє!
6 дитина
Тюльпани – дуже гарні квіти,
Такі всі різні у саду цвітуть.
На маму схожі. Недаремно ж діти
У свято мамі радо їх несуть.
7 дитина
Гербери – квіти просто дивовижні.
Яскраві, кольорові, осяйні.
Вони бувають надзвичайно ніжні,
На рідну маму схожі так мені.
8 дитина
А крокуси! Яка краса чарівна!
Природи несказанна дивина!
Моя матуся, ніби та царівна,
Як диво-квітка і сама весна!
9 дитина
Троянда – диво! Що є красивіше!
Погляньте скільки радості цвіте!
Троянди й мама в світі наймиліші,
Я хочу, мамочко, щоб знала ти про те!
10 дитина
Моя матуся, мов краса-лілея!
Що пишно розцвіли на квітнику.
Пишаюся я мамою своєю,
Люблю її, красиву і струнку!
11 дитина
А ви айстри бачили? Ніби зірочки!
Кольорові, радісні, чарівні і світлі!
У моєї матінки вигляд теж такий
Й очі в неї лагідні, добрі і привітні.
12 дитина
Нема кращого нічого, як волошки в житі.
В них така чарівність і краса своя.
Кращої, як мама, тож не має в світі!
На волошку схожа матінка моя.
13 дитина
Ніжні фіалки землю вкривають.
Всюди весна і сміх!
Рідну матусю зі святом вітаю!
Мамочка схожа на них!
14 дитина
Синенькі проліски! Вони повсюди.
Їх сонячні лоскочуть промінці.
Їм усміхаються прохожі люди.
На маму схожі диво-квіти ці!
Звучить пісня
15 дитина
Півонії яскраві, кольорові.
У них життя буяє і цвіте.
На маму схожі квіти ці казкові.
Я хочу, щоб дізнались всі про те!
16 дитина
Як же гарно повсюди бузок зацвітає,
Ніби свято на цілій землі!
Моя матінка вроду таку ж гарну має
І до матінки горнуться діти малі.
17 дитина
Червоні маки, мов вогнем струмують,
Горять, як полум’я, приваблюють усіх.
Немов матуся, нам любов дарують
І щастя, й радість, і веселий сміх!
18 дитина
Ірис – це квітка справді дивовижна,
Яскрава, гарна, дивна і струнка.
Моя матуся, мов ця квітка ніжна,
Струнка і гарна, як ірис – така!
19 дитина
В нарцисах стільки ніжності п’янкої
І вроди дивної. В них аромат весни.
Матусенька – цінителька краси такої,
Що навесні на землю йде і в сни…
20 дитина
А маргаритки все собі квітують
З весни до осені, та й взимку ще цвітуть.
Тепло і радість людям всім дарують,
До серця кожного, як матінка, ідуть.
21 дитина
Зацвів жасмин й земля враз посвітліла
І в мами усмішка чарівна ожила.
Здається, що ростуть в людини крила –
В природи стільки радості й тепла!
22 дитина
Красиво ж як, коли цвітуть жоржини.
В них стільки кольору і сонця цвіт!
Найкращі квіти, мабуть, для людини
І мама любить їх з дитячих літ!
23 дитина
От гладіолус – дуже квітка мила!
У ній стремління жити і політ!
Жага творити і нестримна сила.
І мама теж, як квітка, йде у світ!
24 дитина
Біля хати, край віконця
Квітнуть мальви чарівні.
В них любов і промінь сонця,
Ніби матінка вони.
Звучить пісня
25 дитина
А чорнобривці, мабуть, - це бабусі,
Чогось завжди здається так мені.
З бабусями так добре, я сміюся,
Вони всі добрі, милі, чарівні.
26 дитина
У святковий день Жіночий,
Тільки-но розплющу очі,
До бабусі побіжу
Привітаю і скажу
Що люблю, її без тями,
Бо піклується за нами,
І годує, з нами грає,
Перед сном казки читає.
27 дитина
Бабусю моя дорогенька,
Матуся моєї матусі,
Присядь біля мене близенько,
Я ніжно отак пригорнуся.
28 дитина
Моя бабуся люба, гарна й мила.
Вона найкраща від усіх людей.
І хоч вона вже трохи посивіла
Але так щиро любить нас, дітей.
29 дитина
І щасливий той живе,
В кого бабця люба є.
Той біди вже не зазнає,
Бо бабусенька скрізь дбає.
Звучить пісня
Ведучий
Всі квіточки великі і маленькі
Ми склали в чарівний букет
І подаруєм їх для матінки, для неньки,
А вам розкриєм в свято наш секрет.
Ведуча
Бо й справді мами нам на квіти схожі.
Леліють нас у щасті і теплі.
Самі ж чарівні, гарні і пригожі,
Неначе квіти на святій землі.
Ведучий
Бажаємо вам сонця, світла й казки,
Чарівних весен і казкових снів.
Як квіти квітніть на землі, будь ласка,
Сто тисяч весен і мільйони днів!
Ведуча
Бажаємо вам щастя і терпіння,
Здоров’я від землі і від води.
Краси і радості, щасливого цвітіння,
Щоб довго ви були в нас молоді.
Вручення подарунків.
___________________________________________________
Конкурс знавців "Природа в загадках, прислів'ях, приказках та віршах"
Мета: закріпити знання учнів про живу і неживу природу;
розвивати пам'ять, логічне мислення, зв'язне мовлення;
виховувати любов до рідної землі,природу.
Хід заходу
І. Організаційний моментУчитель
Наш дивний світ такий , як казка:
Он в небі хмаронька пливе,-
Тож бережи його, будь ласка,
Все в ньому гарне і живе.
Он квітка полум'ям палає,
І ясне сонечко блищить,
Чарівна пташечка співає-
Все в дивосвіт прийшло, щоб жить.
- Прекрасні слова. що розкривають тему усього живого, що є в природі. Ми з вами вже не раз побували у царстві чарівної природи рідного краю, мандрували екологічними стежками,проводили операцію- рейд " Чистий клас", садили деревцята біля рідної школи, доглядали за квітами, розповідали про рослини своєї вулиці тощо. А сьогодні, під час проведення тижня природознавства ми поговоримо про природу рідного краю словами поетів, письменників. народу (Природа в загадках. прислів'ях.приказках та віршах).
У конкурсі беруть участь три групи дітей: "Ромашки", " Волошки" і найменші " Дзвіночки".
ІІ. Конкурс " Природа в віршах "
Командам пропонується прочитати вірші про природу. Виграє та команда, яка прочитала більше віршів, виразно, з інтонацією.
Йдемо в гості до природи.
Є в ній різна дивина:
В небі – зорі, в ріках – води,
В полі квіточка ясн.
А зимою є сніжинка,
Літо дощик принесе,
Є метелик і пташинка
І таке цікаве все!
ІІІ.Конкурс " Природа в піснях"
Кожна команда співає пісні про природу. Перемагає та команда, яка переспіває всіх.
IV. Конкурс " Природа в загадках"
Кожна команда підготувала для іншої п'ять загадок. Виграє та команда. яка відгадає найбільше загадок.
Солоденька, червоненька
Оця ягідка маленька.
Має кісточку тверду
З’їм її, коли знайду.
( Вишня )
І красива, і пахуча
Квітка ця, нажаль, колюча.
( Троянда )
В полі влітку вистигаю,
Я зернят багато маю.
Золотистий та вусатий
Хліб приношу в кожну хату.
( Колос )
Той хто їсть його, той знає –
Всіх мікробів він вбиває.
Овоч цей корисний дуже,
Та від нього сліз калюжа.
( Цибуля )
V. Конкурс " Природа в приказках"
Командам пропонуються приказки про природу. Учасники повинні прочитати їх виразно, чітко і проавильно. Виграє та команда, яка не припустилися помилок під час навчання.
· Весна красна квітами, а осінь – плодами.
· Курчат восени лічать.
· Осінь усьому рахунок веде.
· Восени – багач, а навесні – прохач.
· Восени і горобець багатий.
· Осінь каже: « Берися, бо як зима прийде, хоч і схочеш узяти, то не візьмеш ».
· Осінь збирає, а весна з’їдає.
· Осінь на строкатому коні їздить.
· Хвали літо, коли осінь прийде.
· В осінній час сім погод у нас: сіє, віє, крутить, мутить, припікає, поливає.
VI. Конкурс " Природа в прислів'ях"
Кожна команда готувала прислів'я про природу. Виграє та команда, яка за 1 хвилину розповість більше прислів'їв.
VI. Гра " Треба - не можна"
Треба:
- садити ( дерева);
-поливати ( квіти );
-підгодовувати (птахів);
-допомагати ( звірям узимку);
Не можна:
-ламати (гілки на деревах);
- руйнувати (мурашники);
- ловити (метеликів);
- руйнувати ( гнізда птахів ).
- Молодці , учні! Сьогодні ми згадали правила поводження в природі, і сподіваюсь. що ви їх запам'ятаєте і дотримуватиметесь.
VIII.Підсумок заходу
Підбиваються підсумки, оголошується команда переможець.
______________________________________________________
Тема: "Відкриваємо скриньку добрих справ". Гра «Добрий дощик».
Діти в колі. Всі вони добрі краплинки дощу. Всередині - мама хмарка. Тримає чашку з чарівною водою доброти.
Звучить музика, всі крапельки танцюють в колі, навколо хмарки. Коли музика зупиняється, хмарка кропить водою по черзі і запитує у краплинок, кому вони допомагали. Кожна краплинка повинна придумати відповідь. Наприклад, я побачила квіточку, зачахлу від жари, і напоїла її; побачила на дорозі брудну машину і помила її, розвеселила дітей і т.д. після того як всі крапельки розкажуть хмаринці про свої добрі справи, мама хмаринка повинна повторити все, що розповіли їй крапельки.
Бесіда. Питання і завдання :
- Покажіть дітям зернятко фруктового дерева і попросіть їх намалювати, як буде виглядати це дерево через 10 років, після цього діти повинні перелічити всіх, чия доброта допоможе цьому дереву вирости. (Доброта сонечка, землі, повітря, вітру, садівника)
- Попросіть дітей перелічити всіх, чия доброта допомагає рости їм. (Доброта рідних, вихователів, вчителів, друзів..)
Казка. Даремно жодна добра справа не пропадає. А.Неєлова
Зорав чоловік свій клаптик землі, заборонив її і посіяв. Зранку до вечора працював селянин у полі, щоб осінню зібрати урожай і прогодуватися. Гарні були сходи, швидко зросла пшениця і вигнала колосочки. Та тут на біді дуже рано настала спека, почав колосок жовтіти і не давати змоги рости зеренцям. «Ну, - думає селянин, - пропав мій урожай, як я проживу тепер з моїми дітками?» І що не день, все в поле ходить, на небо поглядає - чи не пішле Бог дощику.
Ось якось стоїть він на своєму клаптику і горює. Побачили його дві дощові крапельки , і говорить одна крапелька до іншої: - Шкода мені чоловіка, скільки праці вклав, а без дощу пропаде пшениця. Як би йому допомогти. - Так, справді, так. Але що ти можеш зробити? Подивись яка ти малесенька - тобі не змочити найменшої травиночки. - Правда твоя, - погодилась крапелька. - А все ж може я хоча б трохи втішу бідолаху. Подивилася услід друга крапелька і подумала.: - Не хочу від неї відставати. Піду і я за нею. І от упали обидві крапельки - одна селянину на чоло, а інша - на колосок пшениці. - Слава тобі, Господи, дощ збирається, - зрадів селянин. - Не залишусь я тепер без хліба.
Тим часом зібралось багато дощових крапельок і стали говорити про те, як селянин зрадів їх подругам. - Піду і я порадую дідуся, - подумала одна з крапельок. - - І я! І я! І я! – почулося звідусіль, і крапельки дружно бризнули на землю. Поправилась пшениця, стало добре наливатись зерно, і зібрав селянин гарний урожай. Так, не пошкодуй його маленька крапелька, - не зібрати йому з клаптика землі й зеренця, і довелось би йому голодувати взимку.
Питання до казки: - Чому крапелька пошкодувала селянина? - Розкажіть, про що говорять між собою крапельки та колоски? - Якими якостями повинен володіти хороший землероб? - Уявіть, що одна крапелька, що потрапила на зеренце пшениці, була чарівною, і з нього виріс колосок доброти. Розкажіть, як цей колосок допоможе людям. - Якою була хмарка - мама добрих крапельок? Чому і як вона учила своїх діточок?
Творче завдання. «Добра справа» Прочитайте дітям прислів'я «Добра справа, що дощ у засуху» .
Роздайте дітям картки з малюнками любих предметів чи явищ оточуючого світу, наприклад: сонце, вода, повітря, дерево, дім, посуд, меблі, одяг, книга...
Кожен повинен розповісти про доброту того, хто йому дістався на картці, не називаючи його. Діти повинні вгадати, про кого розповідають їх друзі. Наприклад: поїть, умиває, (вода); накриває, захищає від негоди, дарує затишок (дім) і т.д. Малюнок «Дерево доброти». Попросіть дітей намалювати дерево доброти. На дереві має бути стільки плодів, скільки добрих людей у своєму житті діти пригадають.
_____________________________________________________
Конкурс знавців "Природа в загадках, прислів'ях, приказках та віршах"
Мета: закріпити знання учнів про живу і неживу природу; розвивати пам'ять, логічне мислення, зв'язне мовлення;
виховувати любов до рідної землі,природу.
Хід заходу
І. Організаційний момент
Учитель
Наш дивний світ такий , як казка:
Он в небі хмаронька пливе,-
Тож бережи його, будь ласка,
Все в ньому гарне і живе.
Он квітка полум'ям палає,
І ясне сонечко блищить,
Чарівна пташечка співає-
Все в дивосвіт прийшло, щоб жить.
- Прекрасні слова. що розкривають тему усього живого, що є в природі. Ми з вами вже не раз побували у царстві чарівної природи рідного краю, мандрували екологічними стежками,проводили операцію- рейд " Чистий клас", садили деревцята біля рідної школи, доглядали за квітами, розповідали про рослини своєї вулиці тощо. А сьогодні, під час проведення тижня природознавства ми поговоримо про природу рідного краю словами поетів, письменників. народу (Природа в загадках. прислів'ях.приказках та віршах).
У конкурсі беруть участь три групи дітей: "Ромашки", " Волошки" і найменші " Дзвіночки".
ІІ. Конкурс " Природа в віршах "
Командам пропонується прочитати вірші про природу. Виграє та команда, яка прочитала більше віршів, виразно, з інтонацією.
Йдемо в гості до природи.
Є в ній різна дивина:
В небі – зорі, в ріках – води,
В полі квіточка ясн.
А зимою є сніжинка,
Літо дощик принесе,
Є метелик і пташинка
І таке цікаве все!
ІІІ.Конкурс " Природа в піснях"
Кожна команда співає пісні про природу. Перемагає та команда, яка переспіває всіх.
IV. Конкурс " Природа в загадках"
Кожна команда підготувала для іншої п'ять загадок. Виграє та команда. яка відгадає найбільше загадок.
Солоденька, червоненька
Оця ягідка маленька.
Має кісточку тверду
З’їм її, коли знайду.
( Вишня )
І красива, і пахуча
Квітка ця, на жаль, колюча.
( Троянда )
В полі влітку вистигаю,
Я зернят багато маю.
Золотистий та вусатий
Хліб приношу в кожну хату.
( Колос )
Той хто їсть його, той знає –
Всіх мікробів він вбиває.
Овоч цей корисний дуже,
Та від нього сліз калюжа.
( Цибуля )
V. Конкурс " Природа в приказках"
Командам пропонуються приказки про природу. Учасники повинні прочитати їх виразно, чітко і правильно. Виграє та команда, яка не припустилися помилок під час навчання.
· Весна красна квітами, а осінь – плодами.
· Курчат восени лічать.
· Осінь усьому рахунок веде.
· Восени – багач, а навесні – прохач.
· Восени і горобець багатий.
· Осінь каже: « Берися, бо як зима прийде, хоч і схочеш узяти, то не візьмеш ».
· Осінь збирає, а весна з’їдає.
· Осінь на строкатому коні їздить.
· Хвали літо, коли осінь прийде.
· В осінній час сім погод у нас: сіє, віє, крутить, мутить, припікає, поливає.
VI. Конкурс " Природа в прислів'ях"
Кожна команда готувала прислів'я про природу. Виграє та команда, яка за 1 хвилину розповість більше прислів'їв.
VI. Гра " Треба - не можна"
Треба:
- садити ( дерева);
-поливати ( квіти );
-підгодовувати (птахів);
-допомагати ( звірям узимку);
Не можна:
-ламати (гілки на деревах);
- руйнувати (мурашники);
- ловити (метеликів);
- руйнувати ( гнізда птахів ).
- Молодці , учні! Сьогодні ми згадали правила поводження в природі, і сподіваюсь. що ви їх запам'ятаєте і дотримуватиметесь.
VIII.Підсумок заходу
Підбиваються підсумки, оголошується команда переможець.
Немає коментарів:
Дописати коментар