Виховна робота

Свято 8 березня

Вчитель
А жінка-матір так на весну схожа.
Така красива, ніжна, осяйна.
Дзвінка і гарна, світла і пригожа,
Чарівна й щедра, як сама весна.
І стільки в ній краси, і сонця, й світла,
Та мужності, і стійкості, тепла,
Як диво-квітка на землі розквітла,
Немов вершини жінка досягла.
Немає кращого, як це – весна і мати
З дитям за руку ! Просто дивина !
То ж я усіх жінок  вітаю з святом
І з тим, що йде на землю радісна весна.
Весна і жінка, жінка й гарні квіти !
Взаємозв’язані, я повторюся знов.
Сьогодні вас прийшли вітати діти,
Щоб передати вам свою любов.


Ведучий

Сьогодні свято, пречудове свято !
Бо жінку, матінку вшановує весь світ.
І лине привітань, пісень багато,
Бо ж мама найдорожча з юних літ.

Ведуча

Заквітчана вся хата рушниками.
На них чарівні квіти бачу я.
Їх вишивали добрі руки мами.
На квітку схожа й матінка моя.

 1 дитина

Немов ромашка – ніжна і тендітна,
Така ж чарівна, як любов сама.
Вона завжди ласкава і привітна,
Така – найкраща лиш вона одна.

2 дитина

Моя ж матуся – лісовий дзвіночок!
І синь небесна у її очах.
І ллється срібно мамин голосочок
У ніжній мові, у дзвінких піснях.


3 дитина

Як незабудки в мами світлі очі
І ніжні руки – пелюстковий цвіт !
Вона найкраща, я сказати хочу,
Мене за руку в білий світ !

4 дитина

А на конвалії краплиночки роси.
І стільки ніжності у квітці цій - без меж!
І сили, й магії, дитинної краси…
Моя матуся схожа з нею теж!

5 дитина

Моя матуся, мов підсніжник ніжний!
В ній дух і сила незборима є.
І хоч у квітки колір білосніжний,
Та є жага щоб довести своє!

6 дитина

Тюльпани – дуже гарні квіти,
Такі всі різні у саду цвітуть.
На маму схожі. Недаремно ж діти
У свято мамі радо їх несуть.

7 дитина

Гербери – квіти просто дивовижні.
Яскраві, кольорові, осяйні.
Вони бувають надзвичайно ніжні,
На рідну маму схожі так мені.

8 дитина

А крокуси! Яка краса чарівна!
Природи несказанна дивина!
Моя матуся, ніби та царівна,
Як диво-квітка і сама весна!

9 дитина

Троянда – диво! Що є красивіше!
Погляньте скільки радості цвіте!
Троянди й мама в світі наймиліші,
Я хочу, мамочко, щоб знала ти про те!

10 дитина

Моя матуся, мов краса-лілея!
Що пишно розцвіли на квітнику.
Пишаюся я мамою своєю,
Люблю її, красиву і струнку!

11 дитина

А ви айстри бачили? Ніби зірочки!
Кольорові, радісні, чарівні і світлі!
У моєї матінки вигляд теж такий
Й очі в неї лагідні, добрі і привітні.

12 дитина

Нема кращого нічого, як волошки в житі.
В них така чарівність і краса своя.
Кращої, як мама, тож не має в світі!
На волошку схожа матінка моя.

13 дитина

Ніжні фіалки землю вкривають.
Всюди весна і сміх!
Рідну матусю зі святом вітаю!
Мамочка схожа на них!

14 дитина

Синенькі проліски! Вони повсюди.
Їх сонячні лоскочуть промінці.
Їм усміхаються прохожі люди.
На маму схожі диво-квіти ці!

Звучить пісня


15 дитина

Півонії яскраві, кольорові.
У них життя буяє і цвіте.
На маму схожі квіти ці казкові.
Я хочу, щоб дізнались всі про те!

16 дитина

Як же гарно повсюди бузок зацвітає,
Ніби свято на цілій землі!
Моя матінка вроду таку ж гарну має
І до матінки горнуться діти малі.

17 дитина

Червоні маки, мов вогнем струмують,
Горять, як полум’я, приваблюють усіх.
Немов матуся, нам любов дарують
І щастя, й радість, і веселий сміх!

18 дитина

Ірис – це квітка справді дивовижна,
Яскрава, гарна, дивна і струнка.
Моя матуся, мов ця квітка ніжна,
Струнка і гарна, як ірис – така!

19 дитина

В нарцисах стільки ніжності п’янкої
І вроди дивної. В них аромат весни.
Матусенька – цінителька краси такої,
Що навесні на землю йде і в сни…

20 дитина

А маргаритки все собі квітують
З весни до осені, та й взимку ще цвітуть.
Тепло і радість людям всім дарують,
До серця кожного, як матінка, ідуть.

21 дитина

Зацвів жасмин й земля враз посвітліла
І в мами усмішка чарівна ожила.
Здається, що ростуть в людини крила –
В природи стільки радості й тепла!

22 дитина

Красиво ж як, коли цвітуть жоржини.
В них стільки кольору і сонця цвіт!
Найкращі квіти, мабуть, для людини
І мама любить їх з дитячих літ!

23 дитина

От гладіолус – дуже квітка мила!
У ній стремління жити і політ!
Жага творити і нестримна сила.
І мама теж, як квітка, йде у світ!

24 дитина

Біля хати, край  віконця
Квітнуть мальви чарівні.
В них любов і промінь сонця,
Ніби матінка вони.

Звучить пісня


25 дитина


А чорнобривці, мабуть, - це бабусі,

Чогось завжди здається так мені.
З бабусями так добре, я сміюся,
Вони всі добрі, милі, чарівні.

26 дитина


У святковий день Жіночий,

Тільки-но розплющу очі,
До бабусі побіжу
Привітаю і скажу
Що люблю, її без тями,
Бо піклується за нами,
І годує, з нами грає,
Перед сном казки читає.

27 дитина


Бабусю моя дорогенька,

Матуся моєї матусі,
Присядь біля мене близенько,
Я ніжно отак пригорнуся.

28 дитина

Моя бабуся люба, гарна й мила.
Вона найкраща від усіх людей.
І хоч вона вже трохи посивіла
Але так щиро любить нас, дітей.

29 дитина

І щасливий той живе,
В кого бабця люба є.
Той біди вже не зазнає,
Бо бабусенька скрізь дбає.

Звучить пісня


Ведучий

Всі квіточки великі і маленькі
Ми склали в чарівний букет
І подаруєм їх для матінки,  для неньки,
А вам розкриєм в свято наш секрет.

Ведуча

Бо й справді мами нам на квіти схожі.
Леліють нас у щасті і теплі.
Самі ж чарівні, гарні і пригожі,
Неначе квіти на святій землі.

Ведучий

Бажаємо вам сонця, світла й казки,
Чарівних весен і казкових снів.
Як квіти квітніть на землі, будь ласка,
Сто тисяч весен і мільйони днів!

Ведуча

Бажаємо вам щастя і терпіння,
Здоров’я від землі і від води.
Краси і радості, щасливого цвітіння,
Щоб довго ви були в нас молоді.

Вручення подарунків.

___________________________________________________

Конкурс знавців "Природа в загадках, прислів'ях, приказках та віршах"

             Мета: закріпити знання учнів про живу і неживу природу;

розвивати пам'ять, логічне мислення, зв'язне мовлення;
  виховувати любов до рідної землі,природу.
Хід заходу
            І. Організаційний момент
     Учитель
     Наш дивний світ такий , як казка:
     Он в небі хмаронька пливе,-
     Тож бережи його, будь ласка,
      Все в ньому гарне і живе.
      Он квітка полум'ям палає,
      І ясне сонечко блищить,
      Чарівна пташечка співає-
      Все в дивосвіт прийшло, щоб жить.
         - Прекрасні слова. що розкривають тему усього живого, що є в природі. Ми з вами вже не раз побували у царстві чарівної природи рідного краю, мандрували екологічними стежками,проводили операцію- рейд " Чистий клас", садили деревцята біля рідної школи, доглядали за квітами, розповідали про рослини своєї вулиці тощо. А сьогодні, під час проведення тижня природознавства ми поговоримо про природу рідного краю словами поетів, письменників. народу (Природа в загадках. прислів'ях.приказках та віршах).
         У конкурсі беруть участь три групи дітей: "Ромашки", " Волошки" і найменші " Дзвіночки".
       ІІ. Конкурс " Природа в  віршах "
          Командам пропонується прочитати вірші про природу. Виграє та команда, яка прочитала більше віршів, виразно, з інтонацією.
Йдемо в гості до природи.
Є в ній різна дивина:
В небі – зорі, в ріках – води,
В полі квіточка ясн.
А зимою є сніжинка,
Літо дощик принесе,
Є метелик і пташинка
І таке цікаве все!
     ІІІ.Конкурс " Природа в піснях"
          Кожна команда співає пісні про природу. Перемагає та команда, яка переспіває всіх.
      IV. Конкурс " Природа в загадках"
          Кожна команда підготувала для іншої п'ять загадок. Виграє та команда. яка відгадає  найбільше загадок.
Солоденька, червоненька
Оця ягідка маленька.
Має кісточку тверду
З’їм її, коли знайду.
( Вишня )
І красива, і пахуча
Квітка ця, нажаль, колюча.
( Троянда )
В полі влітку вистигаю,
Я зернят багато маю.
Золотистий та вусатий
Хліб приношу в кожну хату.
( Колос )
Той хто їсть його, той знає –
Всіх мікробів він вбиває.
Овоч цей корисний дуже,
Та від нього сліз калюжа.
( Цибуля )
       V. Конкурс " Природа в приказках"
           Командам пропонуються приказки про природу. Учасники повинні прочитати їх виразно, чітко і проавильно. Виграє та команда, яка не припустилися помилок під час навчання.
·         Весна красна квітами, а осінь – плодами.
·         Курчат восени лічать.
·         Осінь усьому рахунок веде.
·         Восени – багач, а навесні – прохач.
·         Восени і горобець багатий.
·         Осінь каже: « Берися, бо як зима прийде, хоч і схочеш узяти, то не візьмеш ».
·         Осінь збирає, а весна з’їдає.
·         Осінь на строкатому коні їздить.
·         Хвали літо, коли осінь прийде.
·         В осінній час сім погод у нас: сіє, віє, крутить, мутить, припікає, поливає.
       VI. Конкурс " Природа в прислів'ях"
           Кожна команда готувала прислів'я про природу. Виграє та команда, яка за 1 хвилину розповість більше прислів'їв.
       VI. Гра " Треба - не можна"
            Треба:
           - садити ( дерева);
           -поливати ( квіти );
           -підгодовувати (птахів);
           -допомагати ( звірям узимку);
           Не можна:
           -ламати (гілки на деревах);
           - руйнувати (мурашники);
           - ловити (метеликів);
           - руйнувати ( гнізда птахів ).
                - Молодці , учні! Сьогодні ми згадали правила поводження в природі, і сподіваюсь. що ви їх запам'ятаєте і дотримуватиметесь.
          VIII.Підсумок заходу


             Підбиваються підсумки, оголошується команда переможець.

______________________________________________________

Тема: "Відкриваємо скриньку добрих справ". Гра «Добрий дощик».


      Діти в колі. Всі вони добрі краплинки дощу. Всередині - мама хмарка. Тримає чашку з чарівною водою доброти.

      Звучить музика, всі крапельки танцюють в колі, навколо хмарки. Коли музика зупиняється, хмарка кропить водою по черзі і запитує у краплинок, кому вони допомагали. Кожна краплинка повинна придумати відповідь. Наприклад, я побачила квіточку, зачахлу від жари, і напоїла її; побачила на дорозі брудну машину і помила її, розвеселила дітей і т.д. після того як всі крапельки розкажуть хмаринці про свої добрі справи, мама хмаринка повинна повторити все, що розповіли їй крапельки.
      Бесіда. Питання і завдання :
- Покажіть дітям зернятко фруктового дерева і попросіть їх намалювати, як буде виглядати це дерево через 10 років, після цього діти повинні перелічити всіх, чия доброта допоможе цьому дереву вирости. (Доброта сонечка, землі, повітря, вітру, садівника)
 - Попросіть дітей перелічити всіх, чия доброта допомагає рости їм. (Доброта рідних, вихователів, вчителів, друзів..)
Казка. Даремно жодна добра справа не пропадає. А.Неєлова
      Зорав чоловік свій клаптик землі, заборонив її і посіяв. Зранку до вечора працював селянин у полі, щоб осінню зібрати урожай і прогодуватися. Гарні були сходи, швидко зросла пшениця і вигнала колосочки. Та тут на біді дуже рано настала спека, почав колосок жовтіти і не давати змоги рости зеренцям. «Ну, - думає селянин, - пропав мій урожай, як я проживу тепер з моїми дітками?» І що не день, все в поле ходить, на небо поглядає - чи не пішле Бог дощику.
      Ось якось стоїть він на своєму клаптику і горює. Побачили його дві дощові крапельки , і говорить одна крапелька до іншої: - Шкода мені чоловіка, скільки праці вклав, а без дощу пропаде пшениця. Як би йому допомогти. - Так, справді, так. Але що ти можеш зробити? Подивись яка ти малесенька - тобі не змочити найменшої травиночки. - Правда твоя, - погодилась крапелька. - А все ж може я хоча б трохи втішу бідолаху. Подивилася услід друга крапелька і подумала.: - Не хочу від неї відставати. Піду і я за нею. І от упали обидві крапельки - одна селянину на чоло, а інша - на колосок пшениці. - Слава тобі, Господи, дощ збирається, - зрадів селянин. - Не залишусь я тепер без хліба.
      Тим часом зібралось багато дощових крапельок і стали говорити про те, як селянин зрадів їх подругам. - Піду і я порадую дідуся, - подумала одна з крапельок. - - І я! І я! І я! – почулося звідусіль, і крапельки дружно бризнули на землю. Поправилась пшениця, стало добре наливатись зерно, і зібрав селянин гарний урожай. Так, не пошкодуй його маленька крапелька, - не зібрати йому з клаптика землі й зеренця, і довелось би йому голодувати взимку.
      Питання до казки: - Чому крапелька пошкодувала селянина? - Розкажіть, про що говорять між собою крапельки та колоски? - Якими якостями повинен володіти хороший землероб? - Уявіть, що одна крапелька, що потрапила на зеренце пшениці, була чарівною, і з нього виріс колосок доброти. Розкажіть, як цей колосок допоможе людям. - Якою була хмарка - мама добрих крапельок? Чому і як вона учила своїх діточок?
     Творче завдання. «Добра справа» Прочитайте дітям прислів'я «Добра справа, що дощ у засуху» .
     Роздайте дітям картки з малюнками любих предметів чи явищ оточуючого світу, наприклад: сонце, вода, повітря, дерево, дім, посуд, меблі, одяг, книга...
     Кожен повинен розповісти про доброту того, хто йому дістався на картці, не називаючи його. Діти повинні вгадати, про кого розповідають їх друзі. Наприклад: поїть, умиває, (вода); накриває, захищає від негоди, дарує затишок (дім) і т.д. Малюнок «Дерево доброти». Попросіть дітей намалювати дерево доброти. На дереві має бути стільки плодів, скільки добрих людей у своєму житті діти пригадають.

_____________________________________________________

Конкурс знавців "Природа в загадках, прислів'ях, приказках та віршах"

             Мета: закріпити знання учнів про живу і неживу природу; розвивати пам'ять, логічне мислення, зв'язне мовлення;

  виховувати любов до рідної землі,природу.
Хід заходу
            І. Організаційний момент
     Учитель
     Наш дивний світ такий , як казка:
     Он в небі хмаронька пливе,-
     Тож бережи його, будь ласка,
      Все в ньому гарне і живе.
      Он квітка полум'ям палає,
      І ясне сонечко блищить,
      Чарівна пташечка співає-
      Все в дивосвіт прийшло, щоб жить.
         - Прекрасні слова. що розкривають тему усього живого, що є в природі. Ми з вами вже не раз побували у царстві чарівної природи рідного краю, мандрували екологічними стежками,проводили операцію- рейд " Чистий клас", садили деревцята біля рідної школи, доглядали за квітами, розповідали про рослини своєї вулиці тощо. А сьогодні, під час проведення тижня природознавства ми поговоримо про природу рідного краю словами поетів, письменників. народу (Природа в загадках. прислів'ях.приказках та віршах).
         У конкурсі беруть участь три групи дітей: "Ромашки", " Волошки" і найменші " Дзвіночки".
       ІІ. Конкурс " Природа в  віршах "
          Командам пропонується прочитати вірші про природу. Виграє та команда, яка прочитала більше віршів, виразно, з інтонацією.
Йдемо в гості до природи.
Є в ній різна дивина:
В небі – зорі, в ріках – води,
В полі квіточка ясн.
А зимою є сніжинка,
Літо дощик принесе,
Є метелик і пташинка
І таке цікаве все!
     ІІІ.Конкурс " Природа в піснях"
          Кожна команда співає пісні про природу. Перемагає та команда, яка переспіває всіх.
      IV. Конкурс " Природа в загадках"
          Кожна команда підготувала для іншої п'ять загадок. Виграє та команда. яка відгадає  найбільше загадок.
Солоденька, червоненька
Оця ягідка маленька.
Має кісточку тверду
З’їм її, коли знайду.
( Вишня )
І красива, і пахуча
Квітка ця, на жаль, колюча.
( Троянда )
В полі влітку вистигаю, 
Я зернят багато маю.
Золотистий та вусатий
Хліб приношу в кожну хату.
( Колос )
Той хто їсть його, той знає –
Всіх мікробів він вбиває.
Овоч цей корисний дуже,
Та від нього сліз калюжа.
( Цибуля ) 
       V. Конкурс " Природа в приказках"
           Командам пропонуються приказки про природу. Учасники повинні прочитати їх виразно, чітко і правильно. Виграє та команда, яка не припустилися помилок під час навчання. 
·         Весна красна квітами, а осінь – плодами.
·         Курчат восени лічать.
·         Осінь усьому рахунок веде.
·         Восени – багач, а навесні – прохач.
·         Восени і горобець багатий.
·         Осінь каже: « Берися, бо як зима прийде, хоч і схочеш узяти, то не візьмеш ».
·         Осінь збирає, а весна з’їдає.
·         Осінь на строкатому коні їздить.
·         Хвали літо, коли осінь прийде.
·         В осінній час сім погод у нас: сіє, віє, крутить, мутить, припікає, поливає.
       VI. Конкурс " Природа в прислів'ях"
           Кожна команда готувала прислів'я про природу. Виграє та команда, яка за 1 хвилину розповість більше прислів'їв.
       VI. Гра " Треба - не можна"
            Треба:
           - садити ( дерева);
           -поливати ( квіти );
           -підгодовувати (птахів);
           -допомагати ( звірям узимку);
           Не можна:
           -ламати (гілки на деревах);
           - руйнувати (мурашники);
           - ловити (метеликів);
           - руйнувати ( гнізда птахів ).
                - Молодці , учні! Сьогодні ми згадали правила поводження в природі, і сподіваюсь. що ви їх запам'ятаєте і дотримуватиметесь.
          VIII.Підсумок заходу


             Підбиваються підсумки, оголошується команда переможець.

Немає коментарів:

Дописати коментар